fredag, mai 10, 2013

Endelig er gipsen av

Mandag 6 mai var jeg på Fredrikstad sykehus, og fikk tatt av gipsen. 
Det var litt vondt å ta av gipsen, for de klipper opp et stykke, før de drar den av.
Foten var ganske hoven, og den satt ganske tett på gipsen.
Istedet for å klippe opp litt til av gipsen, halte og dro denne damen.
Så det var bare å bite tenna sammen og holde seg fast i sengen, jeg lå på.
Her er noen bilder etter at jeg har tatt av gipsen,
dusjet foten, og fikk av en masse død hud.





Startet med fysio tirsdag den 7 mai. 
Fikk beskjed om at foten kom til å være hoven i noen uker til.
Det er 0 beveglighet i det innerste leddet ved storetåa, og lite beveglighet i de andre
tærne også. Så her må jeg vist smør meg med tolmodighet, fikk jeg beskjed om.
Min fysio (Mir..) fortalte at jeg ikke kunne kjøre bil på noen uker.
Hmmm det har ikke jeg tid til tenkte jeg. Holder det med et par timer sa jeg.
Og Mir lo. Jeg kom hjem og skulle ha levert et brev på Kommunen.
Jeg måtte jo teste om jeg kunne kjøre. Sta jeg nei, bare noe i likheten.
De 500 m til Kommunen kun jeg jo prøve å kjøre.
Det gikk jo fint, så da kjørte jeg bort og fikk bestil time for EU-kontroll også.
Merket at jeg var sliten, når jeg kom hjem, så da var det å legge seg.
Det er ikke det at jeg skal kjøre så masse enda. 
Men det å kunne kjøre de 300 m ned til butikken, er jo veldig deilig.
Om 2 timer kommer takstmann nr 2 og skal ta en verdivurdering av huset.
Jeg leier en side leilighet på et hus, og han jeg leier av har vurdert å selge.
Så da får vi se hvordan det går. Om jeg får noen oppsigelse snart.
Om huseier får en pris han er fornøyd med, regner jeg med å
måtte flytte. Og det er jo ikke bare bare i dag.
Dette får være nok skriving for denne gang.
Slappe av litt før megler kommer.

1 kommentar:

Heidi sa...

Så bra at du har fått fjernet gipsen!
Håper det gjør det enklere for deg.
Håper det ordner seg med bosted for deg også. Nei det er vel ikke enkelt å måtte flytte.
Jeg har fortsatt ikke fått pratet med spesialistene angånde min leddgikt og LDN men håper det er like rundt hjørnet.
Ønsker deg en fin 17 mai!
Klem, Heidi:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...