søndag, juni 13, 2010

Søndag 13.06

I dag har jeg hatt noen krefter og jeg skal si det er så suuuperdeilig å kjenne at kroppen ikke er helt død.
Og så fort jeg kjenner at det er noen krefter der, gyver jeg på med ting jeg skal/har lyst til å gjøre.

Først ble det testing av å lage Nannah`s knekkebrød. Fant hennes oppskrift inne på lavkarbo.no forumet.
En enkel og grei røre og røre sammen og smøre utover bakeplata.

Måtte jo serførgelig smake på de når de var ferdig stekt. Det var overraskende gode. Vet ikke hva jeg hadde tenkt meg, men disse blir nok en av mine daglige måltider. Enten med eller uten påleg, da jeg syntes disse smakte godt uten noe på også. Her prøvesmaker jeg de med smør, spekeskinke og rømme på:))))

Så var det dags for å lage seg noe middag. Det ble grytekjøtt i små biter, stekt løk, sopp og squors (eller hvordan det skrives). Laget sausen på smør, fløte og rømme. Laget en helt enkel salat ved sidenav også.
Det ble en grei middag denne dagen, da jeg hadde krefter til å lage en middag i dag.

Dette var stort sett dagen i dag i hovedtrekk. Har også vasket litt klær.
Syntes jeg har hatt krefter til lå gjøre en del i dag, og det er deilig å ha noen slike dager innimellom selv om det er langt i mellom disse dagene.
I den senere tiden har jeg ikke klart å lage så masse mat, da det skortet på krefter til å være oppe.
Pia er snill og lager mat til meg også, og det er jeg utrolig glad for.
Når jeg har slike dager som jeg har har hatt den siste tiden så blir det ikke mye mat egentlig. Prøver å tvinge i meg to måltider om dagen. Det blir alt for slitsomt å skulle spise 4 ganger om dagen. Det går mye krefter til bare å spise mat. Det er ikke lett å forstå for de som ikke vet hvordan det er å ha ME, og veldig lite med krefter. Blir bare til at en så vidt klarer å komme seg på badet og gå på wc når en må det om dagen. Bytter på å ligge i senga og sofan, slik at en ikke blir helt ødelagt i kroppen bare av å ligge på et sted.

Tro det eller ei. Nå ser jeg jammen sola ute. Håper penværet kommer nå, for jeg skulle så absolutt ha fått klipt den plenen. Må nok stille opp et hakk på lengen, på gressklipperen nå ser det ut for.


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...