lørdag, mai 24, 2014

Strand, rusletur og bytur fredag 23.05.14

I dag ble jeg med Marit og Arvid ned på stranden, for å se hvor de la seg.
Jeg var litt rastløs i dag, og orket ikke ligge på stranden med en gang.
Jeg tok meg en rusletur alen, i nærområdet her hvor vi bor. 









Her går jeg oppe i olivenlunden.
Disse trærne er over 300 år gamle, fikk jeg vite av ei som er guid her nede.


Her er et bilde av baksiden av leilighetkomplekset, der vi bor.
Vår leiligheter her helt til høyre. Både oppe og nede.

Her plantes det i lange drivhus. Er ikke sikker på hva de har plantet her.





Hit kom jeg, og ikke lenger igjennom olivenlunden.
Da var det å snu, og finne veien tilbake.



Dette er fra en annet hotell, bortenfor der vi bor.






Det er mange sitrontreær her nede, uten om alle de oliventrærne, som er her. 




Da var jeg kommet meg ned på stranden igjen.
Har da fått duppet bena litt i dag også;)
 Her er bena til Marit
 Ser du godt etter, kan du se mange små fisker.
Disse svømmer over alt i vannet, her nede.

Her ligger (jeg) på stranden

En liten rusletur på sranden, ble de i dag også, når en har litt mark i baken;)










Hjemme igjen etter stranden. Og hva ser jeg på himmelen

En rusletur til Parga, for å spise litt mat










Vi valgte å spise  på en fiskerestaurant i dag.
Denne ligger i bakken, når vi kommer opp fra Valtos stranden








Jeg bestilte meg en gresk rett med lam.
Det var veldig deilig mat. Betalte 8.50 € for denne
 Vi fikk en dersert før vi gikk, som huset spanderte.
Det var en god semulieaktig desert med smak av kanel.
Kan sammenligne smaken med pepperkaker;)

Da er vi på tur opp til borgen, som ligger her i Parga
Bildene under her, er tatt derfra
































Var en tur innom her, før vi ruslet hjem.

Her bestilte jeg meg is kakao. Smakte godt det
Det er Arvid, som har tatt dette bildet, og det under.


På turen hjem må vi gå langs Valtos stranden.
Og der var det party av de unge, som feiret at de var ferdig på skolen.
Vi ble bedt med på festen, men takket pent nei;)


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...