onsdag, mai 26, 2010

1uke på lavkarbo

Da har jeg gått på lavkarbo i en uke. Er veldig overrasket over at det har gått så bra med å lage all denne maten, da jeg aldri har fulgt noen form for matopplegg før. Har ikke kjent så masse på formen enda, men det kan jeg vel heller ikke regne med. Vil sikkert ta en stund, så jeg fortsetter å innta mine nye matvaner.
Det jeg har lagt merke til at at det er mere lyder i magen min. Vet ikke hva det kommer av, men det er vel mulig det er for at den får så mye mat på en dag;) Jeg følger ikke oppskriftene på hovr mye jeg skal ha av ting og tang. Bare putter oppi de tingene jeg skal ha til jeg syntes det ser greit ut. Jeg går ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt, men for å mulig kunne få litt mer energi i kroppen. Da det er lite av det når en har ME.

Til frokost i dag så spiste jeg 2 stekte egg 1/2 avokado og en klatt med rømme til.
Våknet heldigvis i litt bedre form en jeg gjorde i går. Og det var deilig. Klarte å være oppe i 3 timer før jeg la meg igjen, og sov 2 timer.
Mellom soveøktene spiste jeg en lunsj som besto av rester fra middagen i går med kylling og qionoa "en erstatning for ris" så la tok jeg noen egg oppi for å gi det litt mer fylde. Så måtte jeg jo ha en desj med rømme også, så det ikke skulle bli så tørt.

Så var det middag, og i dag prøvde jeg meg på en pølsegryte med løk, sopp, purreløk, en hakket tomat, gullerøtter og pølser. Helte over fløte og litt tomatpurre. Hadde smørkokt brokoli med reven ost over. Er ikke så glad i pølser, men det gikk greit å spise dette også.

Nå ser det ut for at jeg må ta turen ut igjen for å klippe plenen, da den er ganske så høy igjen. Er så kjett å klippe så masse plen hele tiden. Men slik er det når en har stor hage på 4 plan:(

Over til husjakten min i Moss. Jeg ringte Moss kommune i dag for å høre om de hadde noen de kunne bidra med siden jeg skulle flytte dit. Men nei det hadde de ikke. Og mens vi skravlet om boligpriser, pratet jeg på at det begynte å ta på sykdommen min ganske hart, at jeg ikke hadde funnet noe bolig enda, da jeg skal flytte ut 1 juli. Da var det den hyggelige mannen sa til meg at de hadde omsorgsboliger i kommen som jeg kunne søke på, om jeg hadde en legeerklæring på min sykdom. Og det har jeg jo, så da skulle han sende meg søknadspappirer i dag, og sende det som A-post så jeg fikk de fort. Og da slipper det og bli så veldig dyrt også, for de har ikke noe dyr husleie. Rundt 5000,- og det er jo helt supert. Så er de store også de omsorgsboligene. De har 3 og 4 roms. Og det er det jeg er ute etter, siden Pia kommer hjem innimellom, og da er det jo greit å ha sitt eget rom å ligge på. Så da ser det ut til at husproblemet mitt blir løst ganske så fort.
Takker for at det finnes noen menskelige mennesker innen NAV også. Er jammen sjelden en treffer på de.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...