søndag, mai 30, 2010

Helgens sammendrag

Har ikke hatt ork til å skrive noe her de siste dagene i helgen. Det har vært så mye her, så jeg har ikke hatt ork til å sitte på pc.
Her er frokosten på fredag. Eggerøre og stekt bacon med rømme.



Tok toget til ski for å møte en venninne som skulle være hos meg i helgen, da hennes datter skulle spille håndball i vikingskipet. Hun var usikker på veien, så da derfor tok jeg toget ned til Ski.
Toget var forsinket fra Hamar, så det ble knapt med tid når jeg kom til Oslo og skulle nå neste tog til Ski.
Jeg løp som en gal og kom ned på perongen samtidig med at toget kjørte inn. Flaks kaller vi det:)
Da var jeg så sliten at jeg ikke hadde pust på en lang stund og det dunket vilt i hele kroppen.
Når jeg kom til Ski var det ei blid Elin som sto og ventet på meg, så hun slapp og kjøre veien opp til meg alene. Det gikk så bra atte. Vi stoppet på Nebbenes for å spise litt. Jeg bestilte meg stekt laks med salat, rømme og smeltet smør til. Det var veldig deilig.
Når vi kom hjem til meg, slappet vi av en stund før vi dro i Vikingskipet og klar for å se første kamp. Når kampen var ferdig dro vi ned på Vikasentret og spiste Pizza. (et lite stykke på meg). Da vi var ferdige med å spise dro vi til Ridabu skole der, barna skulle tilbringe helgen når de ikke spilte kamper. Så gikk turen hjem og vi skravlet litt før vi fant sengen i tov tiden.

LØRDAG:
Elin dro alene for å se de to kampene de skulle spille i dag, og jeg ble igjen hjemme for å hvile litt. Senere på dagen dro vi opp på Maxi en tur med Elin, Mariell, en venninne av mariell, Pia og jeg. Vi var ikke der så lenge da vi alle var slitne. Ble vel 1 time tror jeg. Leverte de to jentene som skulle av på Ridabu skole, før vi fant veien hjem for å slappe av noen timer før vi skulle ut og spise Pizza igjen, og etter det gikk turen opp til skolen for barna skulle grille. Heldig vis kom det en regnskur, så vi slapp og sitte der så lenge;) På grillfesten traff jeg en del kjente fra jeg vokste opp i Skjetve. Traff Eilen og mannen, Morten Frorud, Benny Adolfsen, Henriette, Katrine og Jan Rune + en del til som jeg ikke husker navnet på.
Da vi kom hjem hadde nabon Grandpi fest og der var det hæla i taket. Heldig vis holdt de ikke på så utrolig lenge. De ga seg i 02.30 tiden. Elin og jeg satt og skravlet utover kvelden før vi fant sengen i tolv tiden i kveld også.

SØNDAG:
Elin skulle avgårde i 10 tiden, og vi fikk en 1/2 time og skravle på før hun dro. Hun skulle ikke ha noe frokost, så jeg laget meg litt etter at hun dro. I dag ble det eggerøre med bacon og purreløk, rømme og tomater til. La meg igjen etter at jeg hadde spist, for da var jeg så sliten. Lå i 3 timer før jeg kom meg opp igjen. Da vasket jeg noen klær og satt ute litt, før jeg igjen fant turen for å sove litt igjen.
Har fylt ut søknassjema på omsorgsbolig i Moss. Så får vi krysse fingrene for at jeg får meg en bollig snart.
Pia har hatt besøk av Ingvild og Mia i dag, og de har sittet ute og kost seg i solen. Jeg laget litt desert til oss alle i dag. Laget avokado og krem. Jentene syntes det smakte godt. Jentene dro og leide seg en film som de sitter å ser på nå. Husker ikke hva den heter jeg, men det er vist en sterk historie om en negerdame og hennes værdag. Det er helgens akriviteter i korte drag;)
Til kvelsmat laget jeg en skinke salat med rømme til dressing. Det smakte deilig. Nå er det sengetid for meg, så du får ha en god natt!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...