fredag, mai 21, 2010

Fræddann

Da var det en ny dag med lavkarbo. Var oppe og fikk i meg litt frokost (2 egg+smør), før jeg la meg igjen.
Er ikke så mye jeg er oppe før jeg må finne meg i å legge meg igjen om dagen kjenner jeg.

Til lunsj laget jeg meg pannekake av 2 egg og 1 dl fløte. Oppskriften finner du her. Laget også noe å flylle pannekaka med. Da laget jeg baconrøre som jeg fant oppskrift til hos Lena Beatrice
Dette var kjempegodt og enkelt å lage, så dette blir det mer av. Klarte ikke å spise hele.
Laget en til min datter Pia da hun kom hjem, og hun syntes også dette var deilig:)

Noe middag har det ikek blitt her i huset enda. Skal spise noe med reker i dag, men Pia fikk besøk og de tok en tur ut, så vi får se hvordan det blir med den middagen i dag.
Har iallefall prøvd meg på å lage grove tekaker. Jammen var de lette og lage. Jeg tok å laget dobbel røre så jeg kan steke noen i morgen også. Om røra holder seg da, men det finner jeg ut av i morgen. Tror jeg brukte 70g kruskakli og ca 150g philadelphia. Jeg brukte ikke mer bakepuler og semper pofiber (for det glemte jeg) hmmm slik er det noen ganger. Skylder på varmen hehehe!
Her er de ferdige grove tekakene.

Det ble til at jeg prøvde meg på en enkel pizzavariant med tomatpurre, skinke, ost og pizzakrydder.
Satte den i mokon.

Og vips så ble den ferdig til å spise. Enkelt og greit. Smakte godt disse tekakene. Neste gang får jeg følge oppskriften så det ikke blir så masse kruskakli oppi røra. Var litt i meste laget for min del.

Ellers i dag har jeg fått skiftet på senga og vasket det sengetøyet som lå på. Har også fått fylt litt mer vann i senga mi, da det begynte å bli litt lite. Var og hentet Pia på skolen i dag når hun var ferdig med eksamen i norsk. Har fortsatt ikke fått klipt plenen da nabo jenta har grillfest. Men jeg tror jeg bar må klippe den nå okke som, for jeg vet ikke hvordan vær det blir i morgen. Og på dagen er det for varmt til å klippe.
Så da sier jeg hade for i dag, så kommer det noen ord i morgen også:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...