onsdag, mai 19, 2010

Noe fra i dag.

Det er vel ikke mer rett og rimlig å skrive litt om dagen i dag også, når jeg først er her og skriver noen ord.
Det er ikke masse og skrive om i dag egentlig, for jeg har stort sett tilbrakt tiden på soffan.

Kom meg opp i 9 tiden, og fikk i meg et knekkebrød med baconost på.
Lå i noen timer før jeg laget meg mer å spise. Denne gangen laget jeg meg eggerøre av 3 egg og 5 skiver bacon og en halv tomat. Har spist to knekkebrød til i dag og drukket ca 2,5 liter vann. IKKE noe cola:))

Kom til å tenke på noe en venninne av min mor foreslo for meg, siden jeg har ME.
Hun foreslo at jeg burde prøve lavkarbodiet, for å se om det kunne ha noen virknin på sykdomen min.
(hun selv har hatt god virkning på sine plager "ikke ME" men andre ting som høyt blodtrykk og andre ting)

Har sittet og lest litt om det i dag, og meldt meg inn i gruppen lavkarbo.no Ser ut til at denne kostholdsendringen kan ha en positiv virkning på ME pasienter, og  Så jegi tilleg har den en positiv efekt på migrene har bestemt meg får å legge om en del av kosten min. Det vil si at jeg må spise mer en det jeg gjør i dag og kutte ut cola. Hmmm hvordan skal det gå da tro, selv om jeg til tider ikke trenger å drikke cola, så drikker jeg så og si litt hver dag. Jeg kan drikke opp til 1,5 liter om dagen selv om det ikke er så ofte det skjer. Drikker ca 7 dl om dagen. De siste dagene har jeg ikke drukket noe særlig med cola. Det meste jeg har drukket den siste tiden er 2 lass om dagen. Klarer vel å slutte med den colan også, når jeg en gang i min tid røyket 20-25 princ om dagen, og la den fra meg, og ferdig var jeg med den. Er utrolig søtavhengig også. Må jo bare ha sukker på og i mye av det jeg putter i meg. Spiser sjelden en sjokolade, men er glad i sukker til andre tin som min te.
For min del føler jeg at jeg må ta et skritt av gangen og prøve meg litt frem.
Så i morgen bærer det en tur på butikken for å se hva jeg trenger av ting jeg ikke har.

I lavksrbodieten går det ut på som ordet sier, spise lite karbohydrater. En skal ikke spise poteter, ris, pasta, rotgrønnsaker (grønnsaker som vosker under bakken), brød og sukker.
Fokuset nå blir å fokusere på det jeg kan spise og ikke det jeg ikke kan spise.

Noen bilder fra dagen i dag:


Er deilig å se solen være oppe så lenge og at det er ganske så varmt i sola. Bildet av gradestokken ble tatt litt før halv åtte i kveld.

Ser vist ut som det er på tide å klippe gresset for føste gang i år.

Knakk en neil så langt ned som det nesten går ann og få gjort. Og det gjorde vondt....Måtte file ned alle neilene mine også:( så da ble de så korte som på bildet over her. En blir jo så avhengig av de lange neilene, så når det er en som knekker og en må file ned resten, klarer en liksom ikke å gjøre noe.

Dette var dagens ord og bilder.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...