søndag, juli 25, 2010

Søndag 25 juli

Noen bilder fra blomstene i hagen i Roaveien. Passet så godt å ta noen bilder i dette supre været. Ikke en sky på himmelen som du kan se på det første bildet her. Bildene ble tatt i går den 24 juli.
Vet ikke hva denne busken heter, men det er noen flotte farger på disse dusken opp mot den blå himmelen.


Dette er en (ugress) plante som vokser og vokser, som du nesten ikke blir kvitt igjen. Vet ikke hav denne heter heller jeg da. Er så flink til det med flora. Nott. Men fine hvite blomster blir det på denne planten.


Her kommer det noe jeg vet hva er men ikke hvilket navn de har. Det er jo noen flotte hvite roser som vokser i en busk. Først et bilde av en som er på vei ut og så et bildea av en nydelig rose som er i full blomst.

Her var det en sommerfugl som var på besøk. Og den var der veldig leenge, så jeg rakk å ta et bilde av den, før den tok ferden vidre. Dette er også en av hekkeplanten som jeg ikke vet hva heter.

Sist men ikke minst så er det de flotte valmuene som står nede langs veggen. De sprer seg som bare det og vokser opp imellom hellene. Skal se om jeg kan ta med meg noen frø av denne. Er en slik hærlig farge på de. Disse pleier jeg å plukke inn og ha på bordet, og de pynter veldig opp.

Har ikke gjort så masse i dag egentlig. Har liksom ikke kommet helt igang enda, og nå er det kvelden.
Hadde planer om å vaske den lille doen nede, men det regner slik ute så jeg orker ikke gå opp i garasjen og hente gardintrappa. Får se om det gir seg litt etterhvert så jeg kan få hentet den.
Ellers så har jeg oppdatert litt her på bloggen. Har også tatt det siste strøket på en komode jeg driver å pusseropp. Bilder kommer siden, når jeg får satt skuffene på plass igjen. Kansje i morgen den dag:)
Ja som jeg skrev så regner det ute. Er kjedelig med slikt vær da en blir så slapp. Men Pia og jeg har kost oss med deilig kakao med is i. Det er bedre en krem det:)
Ønsker deg en koselig søndag!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...