fredag, september 25, 2009

Sammendarag 28.7-25.10

Da er det jammen leeeenge siden jeg har skrevet her ser jeg. Skal prøve å summere så godt jeg kan her. Det har sikkert skjedd mere, men det kommer jeg ikke på nå*LOL*

Før jeg dro på Sølvskottberget 13 august, var Anne her i noen dager, før mamma og Thorstein kom og var her noen dager. Mamma og Thorstein kom rett fra Bergen og hit, for å ønske Pia og meg god tur til våre opphold.

Siv kom en dag da Anne var her, og vi laget kort sammen. Det var kjempekoselig å korte sammen med andre igjen også.

Pia dro til Tyrkia sammen med 9 andre venninner, lørdag 8 august. Var spent på hvordan de kom til å få det der nede. 10 ungdomer på tur, hmm hvordan skal det gå....Supert hørte jeg. Pia ble syk dere nede (vondt i halsen) så hun tilbrakte en del av tiden i sengen. Pia fikk også en alergirekasjon på flyet hjem. Hun hadde fått noe mat som gjorde at hun hovnet opp i halsen og fikk nesten ikke puste. Ble lammet i halve anskitet å det var veldig ubehagelig. Flyvertinnene tok henne med bak, så hun kunne legge seg på en benk der. Det var da ikke noe gøy å oppleve slikt når en ikke hadde med seg alergimedesiner inn på flyet. Bør skaffe pappirer på at hun kan ha med seg det inn på flyet til neste gang hun skal på tur.

Dagen før jeg skulle dra var jeg og leverte søknad på TU, på NAV.
Når jeg kom dit fikk jeg beskjed om at det var et skjema til jeg måtte fylle ut. Det gjorde meg ganske så sint. Jeg hadde vært på NAV før og fått vite at jeg kunne skrive ut skjema fra pc.
Jepp den damen som satt der da, hun fikk så øra flagra mildt sagt. Fortalte hva jeg mente om NAV og de som jobbet der og ikke kunne sine saker, når det kommer kunder og spørr om hjelp. Huff og Huff for en dag. Den vil jeg helst glemme.
Jeg tok nå med meg det arktet jeg skulle fylle ut, og gikk bort til Øverbyn i banken. (noe vi hadde avtalt) Må si tårene sto i øynene på meg når jeg gikk fra NAV.
Når jeg kom bort til Øverbyn sa hun at hun aldri hadde sett meg så rasende noen gang. og det kan jo stemme. For det er ikke ofte jeg blir det.
Øverbyn sa hun kunne hjelpe meg å fylle ut de papirene for meg, så jeg fikk levert de dagen etter. Tusen takk Monica for at du er der for meg når jeg trenger deg:) Setter utrolig stor pris på det skal du vite.

Fikk endelig kommet til legen etter mye om og menn i sommer, da min lege var sykemeldt og hennes vikar var mye borte fra jobben.
Når jeg fikk time onsdag den 29 juli. Etter å skulle hatt time siden 06.06. så var det på høy tid.
Det var en hyggelig dame jeg møtte der til lege. Hun hadde masse kunskap om ME og det var jo supert. Jeg var jo der får å få henne til å skrive en søknad på TU (tidsbegrenset uføre). Damen lovet at hun skulle få skrevet det i løpet av to uker. Og det var jo bra det, helt til jeg ringte og eterlyste pappirene. Legen hadde ikke skrevet de enda. HMMM:( Tok kontakt og og hun lovet at hun skulle få papirene klare til jeg skulle dra på Sølvskottberget den 13.08. Det var jo fint da tenkte jeg, for nå hastet det med å på inn den søknaden, siden den skulle vært sent senest 1 august. Da jeg kom for å hente søknaden den 13, var de enda ikke skrevet. Nå ble jeg virkelig skuffet over den vikarlagen. Men det var lite jeg kunne gjøre.

Når jeg var på tur til å dra på Søvskottberget traff jeg Heidi. Det var utrolig hyggelig den lille stunden vi satt på Jhonsen og skravlet før jeg måtte dra. Hun innviterte meg til å være med henne og noen andre damer på å lage kort første lørdagen i vær mnd. Det var så utrolig hyggelig at hun ville ha meg med i den gruppen. Tuuuusen takk Heidi:)

Etter at jeg kom hjem fra Sølvskottberget har jeg ligget rett ut. Har hatt mindre krefter etter at jeg kom hjem, en før jeg dro. Håper snart jeg er såppas at jeg kan klare å være litt mer aktiv igjen:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...