fredag, mai 21, 2010

Handletur

Da var det atter en ny dag, og fint er det:)
Startet dagen med 2 husmanknekkebrød med baconost på.

I dag har jeg vært en tur på Helsekostbutikkene på Maxi Hamar for å handle inn litt til lavkarbo mat.
Jeg har kjøpt fiberhusk til 64 kr , kjøpte også glutenfri pofber til 21 kr på Sunkost.
La igjen et besøk og noen kroner hos Life, der jeg kjøpte hi-maize til 128 kr, quinoa til 45.50 kr (dette kan du erstatte ris med), så måtte jeg jo ha meg noe te også og da ble det lf & h green tea til 36 kr.
Så dro jeg ned på CC Hamar helsekost og kjøpte kruskakli til 21 kr.
Vet ikke om det er de rette merkene jeg har kjøpt, men det finner jeg vel ut av etterhvert.
Er ikke så greit i denne matjungelen vi bor i. Er jo så mange merker av samme slags matvare, så det er ikke rart at det kan bli litt surr i starten.

Har prøvd meg på å lage løksuppe i dag som jeg fant i bloggen til Lenabeatrice.
Jeg brukte 3 mellomstore løk litt smør, buljong og 2 L vann. Hadde også oppi litt pepper og urtekrydder, for å få litt mer smak på den.

Og slik ble suppa når den var ferdig. Det smakte deilig;-)

Det ble jordbær med fløte på til desert. Var veldig spent på hvordan dette skulle smake, da jeg vanligvis bruker masse sukker på. Men det gikk utrolig bra, og jeg savnet det egentlig ikke noe sælig heller.
Ble ganske overrasket der ja.

Så var turen kommet til at jeg skulle prøve på en kopp grønn te med rasberry smak uten sukker.
Er skeptisk til om jeg kommer til å klare, å drikke te uten sukker da jeg bruker 3 ts i en kopp.
Jepp jeg er glad i sukker.
Tørr jeg smake da tro, ja jeg må jo bare det.....Jo da det skal gå bra med den smaken jeg prøvde nå:)
Begyner å lure på om jeg har brukt sukker for gammel vanes skyld, da det har gått så bra uten, både i te og på jordbær med fløte. Veldig overrasket nå ja. Supert;)))))

Kjøpte meg saft idag også. Må jo finne noe annet en cola og drikke. Så valget mitt i dag ble en Fun light ice te med lemon. Vet ikke om denne kan brukes til lavkarbo, så det må jeg finne ut av.

Var ute og handlet i 2 timer i dag, og jeg ble helt utslitt. Da jeg kom hjem var det bare å legge seg, og der lå jeg stort sett i hele dag utenom da jeg laget meg litt mat. Kan ikke huske sist jeg var på Maxi en tur. Tror det var i starten på året en gang. Det blir bare en tur ned i butikken og handle mat, som blir mine utflukter siden formen ikke er så bra, og den har ikke vært det på det jeg kan huske. Tror det er 1 år siden faktisk. Lenge det ser jeg, men slik er det å ha ME at en ikke vet hovr lenge en er i dårlig form:(

Hadde planer om å klippe plenen i dag, men det gikk rett i føyken. Så jeg bestemte meg for å klippe den i morgen, men nå øser pøser det ute hører jeg så vi får se om det har tørket opp til i morgen.
Nå er jeg sliten igjen etter å ha sittet her litt og skrevet, så jeg tar og finner senga for kvelden. God natt!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...